A jó Pásztor

“Az Úr az én pásztorom”– mindanyian jól ismerjük a 23. zsoltárt. Nekem nagyon sokat jelentenek ezek a versek. A gyerekkoromra emlékeztet vissza. Ezzel a zsoltárral kezdtünk meg minden esti áhitatot. Mivel két öcsém és egy hugom van, a szüleimet is számítva hatan vagyunk, ennek a zsoltárnak pedig hat verse van. Mindenkinek meg volt a saját verse, így minden alkalommal végig mondtuk a zsoltárt. Ahogy nőttünk és hosszabb szöveget is meg tudtunk jegyezni, meg kellett, hogy tanuljuk az egész zsoltárt, mert Édesapám egy pillanatban megszakította a sorrendet és valaki másra mutatott, akinek folytatnia kellett a zsoltárt. Nemsokára tudtuk az egészet fejből 🙂

A mai napig nagyon sokat jelent nekem ez a zsoltár. Amikor gond és probléma előtt állok, mindig mondogatom magamban ezeket a verseket és vígaszt és nyugalmat találok bennük. “Az Úr az én pásztorom.” Vajon valóban az Úr a én pásztorom? Csak akkor kérem a vezetését, amikor már egyedül nem tudok kigabajodni a nehézégekből, amikor viszont minden jól megy az életemben, elfelejtem hogy van egy Pásztor, aki szeret engem? Olyan sokszor minden fontosabb, mint Krisztus, a Megváltóra pedig alig marad időnk…

A Tízparancsolatban a következőt olvassuk: “Ne csinálj magadnak faragott képet… Ne imádd és ne tiszteld azokat.” (2. Mózes 20. 4-5) Lehetséges, hogy faragott képpé válik a munkánk, autónk, telefonunk és minden olyan dolog, ami fontosabb mint a jó Pásztor?

A 23. zsoltár egy érdekes változatára akadtam rá, ami nagyon elgondolkodtatott:

Az internet az én pásztorom, nem szűkölködöm.
Virtuális világban nyugtat engem, az Igazságtól egyre távolabb terelget engem.
Lelkemet tönkreteszi, a paráznaság és erőszak ösvényein vezet engem a weboldalak szerkesztői nevében.
Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, élvezem a gonosz dolgokat, mert az internet mindig velem van. Facebook és Instagram vígasztalnak engem.
Asztalt terített nékem reklámokkal és letölthető programokkal. Elárasztotta fejem Google információkkal, csordultig van a Galériám.
Bizonnyára lustaság és érdektelenség követnek engem életem minden napjában, és a tévhit világában lakozom hosszú ideig.

Ki a te pásztorod? Mi az első lépésed amikor problémába ütközöl? Google-on keresed a választ, végignézed a barátaid Facebook oldalát, hátha valakinek már volt ilyen gondja, vagy kinyitod a Bibliádat és imádkozol? Isten hanyadik helyen áll az életedben? Vele kezded a napot, vagy este jut eszedbe, míg a napi híreket olvasod a telefonodon, hogy még nem szakítottál időt a Pásztorra? Sátán nem azon dolgozik, hogy mi ne higyjünk Istenben. Neki elég, ha a sok elfoglaltság végett egyszerűen nem jutunk oda, hogy időt szenteljünk Jézusnak. Nélküle pedig biztos hogy el fogunk veszni.

Nemrég láttam egy képet. Egy bárány űlt a fotelben, előtte a televízió be volt kapcsolva, játszott a számítógépen, üzenetet írt a telefonján, zenét hallgatott fülhallgatón keresztül és a következő gondolat forgott a fejében: “Vajon miért nem hallom többé a Pásztor hangját? Lehet, hogy már nem is keres engem…” Nem messze tőle ott állt a jó Pásztor, hívta az elveszett juhot, aki a sok elfoglalság végett már semmit nem hallott…

Csendesedjetek el. Kapcsoljátok ki a telefont, számítógépet, rádiót, televízióz. Csak egy napot töltsetek el Facebook, Instagram, Twitter és a többi közösségi hálózatok nélkül. Jézus vár ránk. Várja, hogy azt mondjuk: Igen, valóban az Úr az én pásztorom, Vele fogok járni és Mellette nem fogok szűkölködni.

Leave a Reply

